Felanmälan

Gör din Felanmälan här

Har du problem med ditt nätverk? Här kan du rapportera fel till oss så vi kan hjälpa er.

Börja att kollat under driftsinformation om det finns någon känt fel eller planerat driftarbete. Om vi har problem i vårat nät har oftast alla kunder i ett stadsnät problem och då uppdaterar vi på vår hemsida så snabbt vi kan.

De vanligaste felen vi hittar när vi felsöker är kopplat till routern. Så böja med att kontrollera punkterna i listan nedan och se om något löser problemet, vet vi vad ni kunnat testa så hjälper det oss i vår felsökning.

  • Kontrollera att fiberdosan har ström (lampor lyser)
  • Starta om fiberdosa
  • Starta om router
  • Kontrollera nätverkskabel mellan router och fiberdosa sitter i och inte verkar skadad
  • Testa att ansluta dator med kabel till router
  • Testa att ansluta dator  direkt till fiberdosa

Om problemet är kvar, fyll i och skicka in felbeskrivning och vilka punkter ni kunnat kontrollera i formuläret nedan så tar vi kontakt med er och hjälper er vidare så snart vi kan.